Als ondernemer kan je de boekhouding zelf doen, maar je kan ook de boekhouding uitbesteden aan een boekhouder. De boekhouding is vaak niet de klus waar een ondernemer naar uitkijkt. Daarnaast is een goede en overzichtelijke boekhouding belangrijk voor een onderneming.
Afhankelijk van je bedrijfssituatie, financiële kennis en tijd kan de keuze worden gemaakt om de boekhouding (gedeeltelijk) uit te besteden. Lees hier de 7 grootste voordelen van het uitbesteden van de boekhouding.
De boekhouding uitbesteden zorgt voor financiële rust. Een boekhouder zorgt ervoor dat je met minimale inspanning maximaal profiteert van een geordende boekhouding. Door een goede boekhouding heb je meer zicht op jouw financiën waardoor je precies weet hoe je bedrijf er financieel voor staat.
Wil je nooit meer uren achter elkaar bonnetjes en rekeningen in een ingewikkeld en omslachtig systeem invoeren? Door de boekhouding uit te besteden, kan jij meer tijd in je eigen bedrijf steken. Als ondernemer ben je het liefst zoveel mogelijk bezig met het echte ondernemen. Wanneer je een boekhouder inhuurt hoef je alleen je financiële stukken aan te leveren. De rest wordt voor jou gedaan!
Boekhouders werken vaak met een goed en compleet boekhoudsysteem. Hiermee heb jij dagelijks inzicht in de boekhouding van je bedrijf. Als ondernemer wil je snel kunnen handelen als er zich een mooie kans voordoet, maar je wil je beslissing wel baseren op feiten en kloppende cijfers. Daarom is een actueel inzicht in je financiële situatie onmisbaar.
Met het online boekhouden beschik je altijd over actuele data. Alles wordt digitaal bijgehouden en de cijfers zijn altijd up-to-date. Daarnaast gaat het gehele proces sneller. Er komt veel minder werk bij kijken wanneer je alles digitaal bijhoudt.
Een map met alle papiertjes is naast dat het niet praktisch is, ook niet veilig. Wat als er brand komt? Online worden alle stukken veilig en overzichtelijk opgeslagen in een digitaal archief.
Het is belangrijk om je financiële cijfers actueel en inzichtelijk te hebben. Een boekhouder of accountant zorgt hiervoor en bespreekt ze regelmatig met je. Daarnaast is een boekhouder een ideale sparringpartner. De boekhouder weet precies wat er qua financiën speelt in de wereld en binnen jouw organisatie waardoor je optimaal gebruik kan maken van de kennis van je boekhouder.
Steeds meer boekhouders zorgen dat er zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd. Boekhouders hebben een systeem dat het zo simpel mogelijk wordt gemaakt voor de ondernemers en veel taken worden geautomatiseerd. Doordat onder andere de facturen automatisch zijn gekoppeld aan de bankrekening komt er veel minder handwerk aan te pas.
Het belastingstelsel wordt steeds ingewikkelder. Daarnaast verandert de Belastingdienst regelmatig de regels. Het vraagt een ondernemer heel veel om dit allemaal bij te houden. Voor een boekhouder is het dagelijkse kost. Die zorgt ervoor dat jij maximaal voordeel uit je bedrijf haalt.
Het uitbesteden van je administratie aan Biersteker gaat als volgt in zijn werk:
We vinden het belangrijk om iemand goed te leren kenen. We kunnen gezamenlijk je doelen en wensen bespreken.
We kijken per individu wat we het beste kunnen betekenen. We komen voor iedereen met een individueel en flexibel voorstel.
Wij richten de gehele boekhouding voor jou in. Jij kunt je blijven focussen op je eigen core business.
Het enige wat jij hoeft te doen is de bonnetjes en facturen op te sturen. Wij regelen de rest voor je.
Wij zorgen ervoor dat de aangiftes en rapportages altijd op tijd en goed zijn. Tussentijds heb jij altijd real-time inzichten.
Wij staan altijd voor je klaar. We weten precies hoe het financieel bij jou in elkaar zit en kunnen kijken welke kansen er zijn.
Door onze ruime kennis op het gebied van de boekhouding kunnen wij zowel kleinere als grotere organisaties helpen. Wij doen de boekhouding onder andere voor:
Alle zorgen uit handen
Meer winst, nooit meer laat
Jij hoeft niks meer te doen
Op een presenteerblaadje
Kansen maximaal benutten
Continue groei
Biersteker advies is een samenwerking van Ben Biersteker en Bas Bervoets.
Zowel Ben als Bas zijn beide ooit het familiebedrijf ingestapt van hun vader. Na een aantal jaar onafhankelijk van elkaar gepionierd te hebben, ontstond in 2021 de vraag van beide kanten naar samenwerking. Deze samenwerking is uitgemond in een fusie tussen beide bedrijven en per 2022 zijn wij gezamenlijk verder gegaan onder de naam Biersteker Advies. Ons kantoor kan worden omschreven als een administratie- en advieskantoor zonder poespas. Wij richten ons op zelfstandige ondernemers en het MKB. Ons doel is om de administratieve lasten bij deze groep weg te nemen, en te zorgen dat er onderaan de streep meer overblijft.
Dit doen wij door het proces zo simpel mogelijk te maken en de taken zoveel mogelijk te automatiseren. Hiernaast geven wij graag bedrijfsadvies; u kunt bij ons altijd terecht met een zakelijk vraagstuk!”
James Wattstraat 22
1817 DC Alkmaar
Telefoon: 072 5209695
Email: info@bierstekeradvies.nl
Ma – Vrij: 8:30 – 17:00
© Copyright 2021 – bierstekeradvies.nl | Alle rechten voorbehouden | Ontwikkeling: Flowhub.nl